دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1397 - 01:05
به همت سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد؛

«اهمیت حفظ و مدیریت محیط زیست از دیدگاه ادیان الهی» منتشر شد

کتاب «اهمیت حفظ و مدیریت محیط زیست از دیدگاه ادیان الهی »با هدف یادآوری آموزه‌های ادیان مختلف نسبت به ضرورت حفظ محیط زیست چاپ شد.
کد خبر : 307699

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، کتاب اهمیت حفظ و مدیریت محیط زیست از دیدگاه ادیان الهی (اسلام، یهودیت و مسیحیت) تألیف رمضان جهانیان،عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد کرج منتشر شد.


محیط زیست به مثابه میراثی است که از سوی پیشینیان به ما رسیده و بر همین اساس هم نگهداری از این موهبت‌ الهی وظیفه تک‌تک افراد در اقصی نقاط دنیاست.


در قرآن، آسمان‌ و زمین و هر آنچه بین آنهاست به منزله بندگانی که مطیع و تسبیح‌گوی خداوند هستند، به شمار آمده‌اند. هر یک از پدیده‌های طبیعی آیه‌ای از آیات خدا هستند که فی‌نفسه دارای ارزش هستند و ارزش آن از نظر خداوند به بهره‌گیری انسان بستگی ندارد؛ اگرچه انسان خلیفه خداوند بر روی زمین است و باید نقش آفریدن، حفظ خلقت، فزون بخشی و خیررسانی را در جهان ایفا کند. انسان‌ها حق ندارند به خاطر منافع صرفاً مادی و بدون توجه به حفظ توازن موجود در هستی هرگونه تعرضی در طبیعت اعمال کنند.


هر یک از ادیان بر طبق آموزه‌های دینی خود سفارش‌هایی درباره اهمیت محیط زیست برای زندگی هر فرد و حفظ آن برای آیندگان را دارد و مؤلف به بررسی این موارد در میان ادیان اسلام، یهیودیت و مسیحیت پرداخته است.


این کتاب در چهار فصل تدوین شده است. مؤلف در فصل اول به رابطه قرآن و محیط زیست می‌پردازد.


فصل دوم محیط زیست در سنت الهی، فصل سوم محیط زیست از دیدگاه شرع یهیود و مسیحیت و فصل چهارم به ماهیت و دیدگاه های اخلاقی زیست محیطی اختصاص دارد.


این کتاب تألیف رمضان جهانیان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری نسرین باقرپور کارشناس ارشد علوم تربیتی در 143 صفحه با شمارگان 2 هزار نسخه، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد کرج منتشر شد.


انتهای پیام/4072/4031/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته